شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

با توجه به  نوسانات ارزی، خواهشمند است جهت اطلاع دقیق از موجودی کالاها و همچنین قیمتِ بروز، لطفا قبل از خرید، با کارشناسان فروش، تماس حاصل فرمائید. (۰۹۱۲۴۴۳۸۰۴۴ آقای علی سوری)

نصب لمینت دندان

نصب لمینت دندان

نصب لمینت دندان

نصب لمینت دندان حتماً باید توسط دندان پزشک متخصص دارای تجربه و با مهارت انجام شود، تا فرد در آینده دچار مشکل نشود.

درضمن نصب لمینت باید با مشاوره دندان پزشک صورت بگیرید، درغیر این صورت عواقب آن برعهده خود شخص خواهد بود.

پزشک متخصص تشخیص می دهد که دندان های شما برای نصب لمینت مناسب است یا شما باید از راهکار های دیگری برای ترمیم دندان های خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید که پس از نصب لمینت دندان رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان ها را تغییر میدهد و بیشتر برای قسمت دندان های جلویی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نصب لمینت چند جلسه طول میکشد؟

برای نصب لمینت معمولاً به دو تا سه جلسه حضور در مطب دندان پزشکی نیاز است، جلسه اول برای معاینه ابتدایی و اماده سازی دندان ها برگزار می شود.

در جلسه دوم درصورت مناسب بودن لمینت برای دندان های شما برای نصب لمینت دندان، کار قالب گیری انجام می شود و سپس به آزمایشگاه فرستاده می شود.

توجه داشته باشید که لمینت دندان برای هر فرد به صورت جداگانه قاب گیری و ساخته می شود، بنابراین حتماً روند قالب گیری باید برروی دندان های شما باید صورت گیرد.

پس از آماده شدن لمینت های منحصر به دندان های شما جلسه سوم برگزار خواهد شد، در این جلسه لمینت ها برروی دندان ها توسط دندان پزشک متخصص چسبانده می شود.

 

لمینت دندان

 

مراحل نصب لمینت

در مرحله اول نصب لمینت شما باید به یک دندان پزشک متخصص ماهر و با تجربه مراجعه فرمایید تا دندان پزشک دندان های شما را معاینه کند.

در این مرحله شما باید هدفتان از انجام لمینت دندان و نتیجه ی مورد انتظارتان را بیان کنید، تا پزشک تشخیص دهد که لمینت برای شما مناسب است یا خیر.

سپس یکسری آزمایشات و معاینات برروی دندان های شما صورت می گیرد، ممکن است دندان پزشک نیاز به عکس کلی از فک جهت بررسی های بیشتر داشته باشد.

 

آماده سازی دندان ها برای نصب لمینت

ابتدا دندان پزشک باید از دندان های شما برای نصب لمینت قالب گیری کند این کار با مواد خاصی انجام می گیرد، سپس این قالب ها برای لابراتوار ارسال می شود.

در آماده سازی دندان ها برای نصب لمینت، ممکن است دندان پزشک سطح دندان های شما حدود 0.3 تا 0.7 میلی متر تراش دهد.

توجه داشته باشید که تراش دندان ها در روند نصب لمینت بسته به نوع و فرم دندان های شما دارد، برای فردی نیازی به تراش نمی باشد اما برای دیگری تراش سطح دندان نیاز است.

درصورت نیاز به تراش زیاد دندان ها، محل مورد نظر باید سر شود تا دردی احساس نکنید اما درصورت ضروری نبودن تراش یا تراش حداقلی نیازی به سری نمی باشد.

چسباندن لمینت به دندان

دندان پزشک قبل از چسباندن لمینت به صورت دائمی برروی دندان ها، آن ها را به صورت موقت برروی دندان ها قرار می دهد تا از فرم و رنگ آن ها اطمینان حاصل کند.

قبل از چسباندن لمینت ها آماده سازی پایانی برروی دندان ها انجام می شود، دندان ها به صورت کامل تمیز شده و درصورت داشتن روکش موقت باید جداشوند.

پس از آنکه لمینت ها برروی دندان قرار داده شد اشعه نور مخصوصی به دندان ها تابانده می شود که چسب استفاده شده را فعال می کند و اتصال لمینت به دندان را کاملا محکم می کند.

پس از اجام این مراحل کار نصب لمینت به پایان می رسد، جهت خرید لمینت دندان از فروشگاه تجهیزات پزشکی برروی لینک کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید: کامپوزیت ماکروفیل

انصراف از نظر