شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

با توجه به  نوسانات ارزی، خواهشمند است جهت اطلاع دقیق از موجودی کالاها و همچنین قیمتِ بروز، لطفا قبل از خرید، با کارشناسان فروش، تماس حاصل فرمائید. (۰۹۱۲۴۴۳۸۰۴۴ آقای علی سوری)

کامپوزیت دندان چیست

کامپوزیت دندان چیست

کامپوزیت دندان

شاید تابه حال اسم کاپوزیت را شنیده باشید اما ندانید کامپوزیت دندان چیست ؟ یکی از راه های مرتب و سفید کردن دندان ها استفاده از کامپوزیت دندان می باشد.

اما اگر دندان شما دچار شگستگی یا پوسیدگی می باشد، کامپوزیت بهترین گزینه برای نصب شدن برروی دندان و همراه داشتن زیبای می باشد.

کامپوزیت دارای مزایای بهتری نسبت به لمینت می باشد که فقط در یک جلسه توسط دندان پزشک روی دندان های فرد نصب می شود، همچنین از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه می باشد.

درواقع کامپوزیت دندان به دلیل مقرون به صرفه بودن، نصب سریع و به همراه داشتن ظاهری زیبا و طبیعی طرفداران بسیار زیادی را جذب خود کرده است.

کاربرد کامپوزیت مشابه لمینت های سرامیکی می باشد با این تفاوت که کامپوزیت پس از تراش دندان ها در همان جلسه با استفاده از مواد کامپوزیت، برروی دندان ها نصب می شود.

اما به طور کلی کاره اصلی آن  سفید کردن دندان ها و رفع نواقصی که ممکن است یک فرد را از داشت لبخندی زیبا منع کند.

ماده کامپوزیت دندان چیست؟

ماده کامپوزیت دندان نوعی رزین است که با سطوح مختلفی از استحکام، ضریب شکست نوری و پولیش پذیری ساخته می شود.

توجه داشته باشید که کامپوزیت دندان به علت داشتن رنگ طبیعی دندان ها (رنگ سفید) و استحکام، قابل استفاده در کار های زیبایی دندان نیست.

رزین کامپوزیت در دندان پزشکی کاربرد های بسیار زیادی دارد، رزین ماده ایست خمیری که عملکردی مانند بتونه دارد، سپس در آخر توسط اشعه خاصی سفت می شود.

 

کامپوزیت دندان

 

مزایای کامپوزیت دندان

همان طور که در ابتدا گفتیم کامپوزیت مزایای بیشتری نسبت به دیگر روش های سفید کردن دندان ها دارد، که مهم ترین آن مقرون به صرفه بودنشان است.

کامپوزیت ها بسیار ارزان تر از دیگر راهکار های سفید کردن دندان ها می باشد و از آنجایی که بیشتر این نوع هزینه ها تحت پوشش بیمه نمی باشد، تفاوت این قیمت ها حائز اهمیت است.

از دیگر مزایای کامپوزیت ها می توان به ساخت و نصب سریع آن در طی یک جلسه اشاره کرد، کامپوزیت ها مانند لمینت ها در آزمایشگاه شکل نمی گیرند، بلکه برروی دندان فرد ساخته می شوند.

در روند نصب کامپوزیت ها تغییرات بسیار کمی برروی دندان های طبیعی انجام می شود و این تغییر بقدری نیست که نتوان در صورت نیاز آن را تعویض یا بطور کلی برداشت.

در روند نصب کامپوزیت ها نیازی به تراش دندان ها، مینا و عاج نمی باشد، در نتیجه دندان های فرد بیمار سالم می ماند.

درصورتی که کامپوزیت ها تحت فشار زیاد دچار شکستگی شوند امکان ترمیم آن ها وجود دارد، مانند یک دندان طبیعی.

کامپوزیت برای چه افرادی مناسب است؟

روش ترمیم دندان ها با استفاده از روش نصب کامپوزیت برای اکثر افراد مناسب و ایده آل است  و کارآمدترین گزینه برای افرادی است که با مشکلات زیر روبرو هستند:

  • تغییر رنگ دندان
  • دندان های نا مرتب
  • دندان های لب پر یا شکسته
  • دندان های کوتاه، بلند یا کوچک
  • دندان های روی هم رفته
  • و...

مراحل نصب کامپوزیت دندان

ابتدا دندان ها به باید به طور کامل تمیز شوند تا سطحی تمیز و بدون داشتم جرم برای نصب کامپوزیت آماده شود.

پس از آن دندان ها خشک شده به طوری که دارای هیچگونه رطوبتی نباشد، همچنین خون و بزاق نیز نباید روی دندان ها وجود داشته باشند.

در قدم بعدی نوعی چسب مخصوص برروی سطح دندان ها زده می شود و مواد رزین کامپوزیت روی آن قرار داده می شود.

در قدم آخر دندان پزشک نوعی اشعه خاص به رزین کامپوزیت دندان می تاباند، این اشعه رزین کامپوزیت را فعال و سخت می کند، برای تهیه کامپوزیت از فروشگاه تجهیزات پزشکی برروی لبنک کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید: روش کامپوزیت دندان

انصراف از نظر