شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

با توجه به  نوسانات ارزی، خواهشمند است جهت اطلاع دقیق از موجودی کالاها و همچنین قیمتِ بروز، لطفا قبل از خرید، با کارشناسان فروش، تماس حاصل فرمائید. (۰۹۱۲۴۴۳۸۰۴۴ آقای علی سوری)

خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2021"  از "دی"

بلیچینگ دندان چیست
بلیچینگ دندان چیست
شاید تا به حال کلمه بلیچینگ دندان به گوشتان رسیده باشد اما معنی آن را نمی دانید، امروز قصد داریم در مورد بلیچینگ دندان چیست به طور مفصل صحبت کنیم.همان طور که می دانید امروزه بیشتر مردم به ظاهر و زیبای خود بسیار اهمیت قائل می شوند، دندان ها نیز بخش مهمی از زیبایی یک فرد را تشکیل می دهند.یکی از ساده ترین راه های تمیز و سفید نگهداشتن دندان ها مسواک زدن است، اما برخی از لکه ها کار شان از مسواک گذشته و باید فکر دیگری به حال آن ها کرد.
انواع دستکش های پزشکی
انواع دستکش های پزشکی
دستکش های پزشکی با توجه به مواد به کار برده شده در آن ها به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند. انتخاب مناسب ترین دستکش پزشکی تنها با آگاهی هر چه تمام تر در مورد ویژگی و کاربردهای هر یک از آن ها بدست می آید. به همین دلیل ما در این مقاله به معرفی انواع دستکش پزشکی پرداخته ایم تا با مطالعه ی مطلب پیش رو بتوانید دستکش مورد نیاز خود را متناسب با زمان و مکان استفاده انتخاب کنید.
شیوع بالای دررفتگی مفصل شانه
شیوع بالای دررفتگی مفصل شانه
به گزارش خبرگزاری مهر، رضا توکلی دارستانی، افزود: مفصل شانه به دلیل داشتن دامنه حرکتی وسیع و ساختار استخوانی ویژه، بیشتر از هر مفصل بزرگ در بدن دچار در رفتگی می شود، به طوری که حدود ۵۰ درصد در رفتگی های مفاصل بزرگ بدن در این مفصل اتفاق می افتد.
کامپوزیت ونیر
کامپوزیت ونیر
از کامپوزیت ونیر برای زیبایی و ترمیم دندان ها استفاده می شود و شما به کمک این نوع کامپوزیت می توانید زیبایی را به دندان های خود بازگردانید.کامپوزیت ونیر همان کامپوزیت دندان و لمینت کامپوزیتی می باشد که در صنعت دندانپزشکی مورد استفاده می باشد.امروزه با پیشرفت علم در صنعت دندانپزشکی، روش های بسیار زیادی برای ترمیم و زیبایی دندان ها وجود دارد.کامپوزیت های نانو از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است و برای تمامی موارد زیبایی دندان ها می توان از آن استفاده کرد.
ونیر پرسلین
ونیر پرسلین
ونیر پرسلین یا لمینت سرامیکی یکی از مواردی است که در صورت داشتن مشکلاتی از قبیل پوسیدگی، شکستگی، تغییر رنگ دندان و... می توانید از آن استفاده کنید.لمینت سرامیکی دندان پوسته نازکی است که بر اساس نیاز هر بیمار به صورت مجزا طراحی شده و در ساخت آن از موادی هم رنگ رنگ طبیعی دندان استفاده می شود.این پوسته ها برروی سطح جلویی دندان ها توسط دندان پزشم متخصص نصب می شوند که باعث تغییر رنگ، شکل، اندازه و طول دندان ها می شود.
روکش های دندانی و دلایل نیاز به آنها
روکش های دندانی و دلایل نیاز به آنها

با گسترش بیماری های دهان و دندان و از بین رفتن ظاهر زیبای دندان ها، روش های جدیدی برای برگردندان این زیبایی به روی کار آمدند. یکی از این روش های فوق العاده مفید و پرکاربرد توسط دندانپزشکان، روکش های دندانی است. به طوری که امروزه شاهد وجود انواع مختلفی از آن در مراکز دندانپزشکی هستیم. اگر شما هم قصد آشنایی بیشتر با روکش های دندانی و دلایل نیاز به آن ها را دارید، لطفا تا انتهای این مطلب دنسیس ما را همراهی کنید.  

 

قیمت روکش دندان

 

قیمت روکش های دندانی به عوامل متعددی بستگی دارد. به همین جهت نمی توان برای آن یک بازه قیمتی مشخصی را در نظر گرفت. در چند وقت اخیر شاهد نوسانات شدید بازار ارز و افزایش قیمت های فراوان بوده ایم. از آن جایی که بیشتر این روکش ها از سایر کشورها به ایران وارد می شود، این نوسانات بر روی قیمتشان تاثیر قابل توجهی را برجای می گذارد.

 

بهترین راه برای دانستن قیمت این روکش های دندانی، تماس با نمایندگی های فروش تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی است. فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی ما در هر زمان آماده پاسخ گویی به شما عزیزان و اعلام قیمت به روز انواع ابزارهای درمانی و جراحی می باشد.

 

مطلب پیشنهادی: بلیچینگ دندان یا لمینت؟ یک دو راهیِ شک برانگیز!

 

 

 

انواع روکش دندان عصب کشی شده

 

با گسترش دانش و تکنولوژی در حیطه دندانپزشکی، تنوع گسترده ای از روکش های دندانی مناسب عصب کشی وارد بازار شدند. در این بخش به یکی از رایج ترین این روکش های دندانی اشاره خواهیم کرد.

  • روکش های دندانی تمام فلزی

هر چند که این روکش های دندانی ظاهر طبیعی را ایجاد نمی کنند، ولی به دلیل مزایای فراوان مورد استفاده قرار می گیرند. فلزات به کار رفته در روکش های فلزی از جنس کبالت، نیکل و کروم هستند.

 

مقاومت این فلزات در برابر فشار و ضربه بسیار بالا است. هرکدام از تکنیک های پزشکی و دندان پزشکی در کنار مزایای فراوان، معایبی را نیز می تواند داشته باشد. از معایب روکش های فلزی می توان به احتمال فرسودگی دندان مقابل دندان روکش شده اشاره کرد.

 

  • روکش دندان سرامیکی

 

روکش های دندانی سرامیکی از عناصر مشابه شیشه چون پرسلاین ساخته می شود. مزیت این روکش سرامیکی نسبت به سایر روکش های دندانی، مراقبت از لثه است. با استفاده از روکش های دندانی سرامیکی دیگر دچار عقب رفتگی لثه نمی شوید.

این روکش ها به دلیل پوشش دندانی فوق العاده ای که دارند، برای مخفی کردن لکه های سیاه دندانی گزینه مناسبی هستند. روکش های دندانی سرامیکی، ظاهری شبیه دندان های واقعی را ایجاد می کنند. به دلیل عدم وجود لبه های فلزی در این روکش ها، آسیب جدی به ناحیه دهانی وارد نخواهد شد.

 

تفاوت روکش دندان با کامپوزیت

 

روکش دندان و کامپوزیت هر دو از روش های پوشش سطح دندان به شمار می روند. این دو روش از جهت هایی با هم متفاوت هستند. برای قراردهی روکش های دندانی، بایستی ابتدا سطح دندان تراش داده شود. این در حالی است که در کامپوزیت های دندانی نیازی به تراش دادن دندان نیست. کامپوززیت نیز مانند روکش دندان، انواع مختلفی دارد. چند مورد از بهترین کامپوزیت های موجود در بازار ایران عبارت اند از :

 

 

کامپوزیت های آی پی اس، نوع جدیدی از کامپوزیت ها هستند که ذرات سرامیکی در ساختار خود دارند. وجود سرامیک بر روی این کامپوزیت، درست مانند روکش های دندانی سرامیکی باعث ایجاد مقاومت بالای آن در برابر انواع آسیب ها می شود.

 

سارمکو ساخت کشور سوییس است. این نوع کامپوزیت به وجود رنگ پایدار و تغییر شکل آسان توسط دندانپزشک معروف است.

 

 

این کامپوزیت ساخت کشور آمریکا است. P60 برای ترمیم خرابی های دندانی نوع یک و دو استفاده می شود.

 

 

 

 

روکش دندان فوری

روکش های دندان فوری نوعی ابزار دندانپزشکی موقتی به شمار می رود. معمولا تا زمان آماده شدن روکش دندان دائمی، برای پوشش خرابی دندان از روکش های فوری استفاده می شود. این روکش ها در دو نوع فلزی و پلاستیکی به فروش می رسند. فقط کافی است دندانپزشک یک روکش دندان متناسب با رنگ دندان بیمار را انتخاب کرده و بر روی آن قرار دهد. از این جهت که این روکش های دندانی موقتی هستند، دوام کمتری نسبت به نوع دائمی خود دارند. به همین دلیل نیاز به رعایت یک سری موارد برای حفظ این روکش ها می باشد. این نکات عبارت اند از :

1- حتما مانند گذشته دندان های خود را مسواک کرده و از نخ دندان استفاده کنید.
2- در صورت احساس درد در ناحیه روکش شده، از آب نمک گرم برای کاهش آن استفاده کنید.
3- تا اطلاع ثانوی از خوردن هرگونه مواد غذایی چسبناک مانند آدامس خودداری نمایید. با این کار احتمال کنده شدن روکش دندانی کاهش می یابد.
4- از خوردن غذاهای سفتی که می تواند باعث شکسته شدن روکش دندان فوری شما شود اجتناب کنید.

 

روکش دندان در ارتودنسی

یکی از سوالاتی که ذهن افراد را به خود مشغول می کند این است که آیا می توان بر روی دندان روکش شده ارتودنسی انجام داد. قبل از انجام ارتودنسی لازم است تا تمام خرابی های دندانی برطرف شود. گاهی ممکن است دندان نیازمند اعمال روکش دندانی بر روی خود باشد.

معمولا در این گونه مواقع، دندانپزشک از بندهای ارتودنسی خاصی استفاده می کند. در این صورت، روکش دندانی زیر آن آسیبی نخواهد دید. در صورت تشخیص دندانپزشک می توان روکش های دندانی را برداشت و ارتودنسی را انجام داد. پس از اتمام پروسه ارتودنسی، می توان مجددا روکشی جدید را بر روی دندان قرار داد.

 

با ما همراه باشید: کاربرد گان جراحی در مراکز درمانی چیست 

 

 

سخن پایانی

با وجود تمام مطالب گفته به وجود انواع روکش های دندانی و اهمیت انتخاب یک روکش خوب پی برده ایم. انتخاب یک روکش دندانی باکیفیت نه تنها بیمار را از تعویض آن بی نیاز می کند، بلکه به حفظ سلامت دهان و دندان او کمک شایانی خواهد کرد.

شما دندانپزشکان گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید روکش های مورد نظر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در هر زمان آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان می باشند. 

روکش دندان چیست
روکش دندان چیست
روکش دندان چیست ؟ احتمالاً برای شماهم پیش آمده که بر اثر پوسیدگی یا شکستگی دچار دندان درد شده باشید و مورد درمان کانال ریشه دندان قرار گرفته اید.پس از انجام مراحل درمان کانال ریشه دندان یا به عامیانه عصب کشی، ساختار دندان تضعیف شده و دیگر کارایی قبل را نخواهد داشت.روکش دندان Dental Crown سرپوش سرامیکی یا فلزی می باشد که برروی دندان ها با تخریب گسترده جهت محافظت از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.
کامپوزیت ماکروفیل
کامپوزیت ماکروفیل
اولین نوع کامپوزیت هایی که وارد بازار شد، کامپوزیت ماکروفیل بود که به کامپوزیت های درشت دانه معروف بودند. با ظهور کامپوزیت ماکروفیل بسیاری از مشکلات دندان را می توانستیم برطرف کنیم و در آن زمان یک پیشرفت بزرگ محسوب میشد.از کامپوزیت ها برای پوشاندن پوسیدگی دندان، شکستگی، ترک خوردگی و زیبایی دندان ها استفاده می شود و امروزه انواع مختلفی دارد که باید متناسب با دهان و دندان شما انتخاب شود.