شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

با توجه به  نوسانات ارزی، خواهشمند است جهت اطلاع دقیق از موجودی کالاها و همچنین قیمتِ بروز، لطفا قبل از خرید، با کارشناسان فروش، تماس حاصل فرمائید. (۰۹۱۲۴۴۳۸۰۴۴ آقای علی سوری)

فایل روتاری و نقش آن در درمان ریشه دندان

فایل روتاری و نقش آن در درمان ریشه دندان

فایل روتاری

پیشرفت‌های ایجاد شده در علوم پزشکی باعث سهولت در انجام درمان‌ها شده‌اند. با مقایسه‌ای سر انگشتی بین تکنولوژی حاضر و گذشته‌ای نه چندان دور، در خواهیم یافت که فنآوری تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی تا چه حد تغییر کرده‌ است. از طرفی گسترده‌تر شدن طیف بیماری‌ها نیز الزام به تحولات تکنولوژیک را دوچندان کرده‌اند. دندان‌درد یکی از دردهایی است که عمده دلیل پیدایش آن، وجود عارضه‌ها در ریشه دندان است. بسیاری از ما درد دندان را تجربه کرده‌ایم و به خوبی دریافته‌ایم که تا چه حد می‌تواند آزاردهنده باشد. از این رو، درمان ریشه دندان از حساس‌ترین و مهم‌ترین اقداماتی است که برای بازیابی سلامت دندان به کار گرفته می‌شود.

درمان ریشه دندان به چه معناست؟

درمان ریشه دندان به این معنیست که عصب دندان را خارج و فضای داخل کانال را تمیز کرده و در انتها برای جلوگیری از ورود میکروب به فضای ریشه دندان، آن را پر کنیم. اهمیت درمان ریشه دندان یا عصب کشی این است که بتوانیم دندان را همچنان در دهان خود داشته باشیم. هرچند بعد از درمان ریشه، ادامه روند زندگی دندان، بدون عصب زنده خواهد بود.  در گذشته‌، بیمارانی که مبتلا به درد دندان می‌شدند، ناچاراً باید اقدام به کشیدن دندان می‌کردند. از این رو، بسیار پیش می‌آمد که یک فرد جوان نیز با کمبود چندین دندان در دهان مواجه باشد. اما به لطف رشد تکنولوژی‌های دندانپزشکی و ابداع شیوه‌های جدید، روندی متفاوت برای درمان ریشه دندان به کار گرفته

می‌شود

بیشتر بخوانید: دستکش لاتکس و اهمیت استفاده از آن

نتیجه درمان ریشه دندان چیست؟

لازم است بعد از درمان ریشه دندان و به هنگام غذا خوردن، احساس درد در دندان‌ها نداشته باشیم. دردهای ناشی از حساسیت دندانی بخصوص در مواقعی که غذاهای بسیار سرد یا داغ مصرف می‌کنیم بیشتر احساس می‌شوند. پس مهم‌ترین هدف از درمان ریشه دندان این است که از دردهای ناشی از پوسیدگی دندان در امام باشیم. از طرف دیگر، باقی ماندن دندان در دهان موجب حفظ و مراقبت از زیبایی چهره نیز خواهد شد. اگر تا بحال در مطب دندانپزشکی، تحت درمان ریشه دندان قرار گرفته‌اید، احتمالاً با دستگاهی شبیه به یک قلم دیجیتالی مواجه شده‌اید. این دستگاه به آن روتاری یا چرخشی گفته می‌شود، وسیله‌ای برای درمان ریشه دندان است. این وسیله می‌تواند با دقتی بسیار بالاتر و به خرج دادن ظرافت زیاد، باعث درمان بهتر ریشه دندان شود. 

 

فایل روتاری

فایل روتاری؛ شیوه‌ای برای درمان ریشه دندان

در سال‌های گذشته و پیش از رشد تجهیزات پزشکی، درمان ریشه دندان توسط دست انجام می‌شد. درمان کردن ریشه دندان با دست، مهارتی بسیار بالاتر برای دندانپزشک می‌طلبد. اما این روزها با رشد تکنولوژی‌های پزشکی و دندانپزشکی، درمان ریشه دندان بوسیله فایل روتاری و دستگاه مربوط به آن انجام می‌شود. درمان ریشه دندان با فایل روتاری موجب افزایش دقت حرکات و کاهش چشمگیر اشتباهات و خطاهای دندانپزشک می‌شود. استفاده از دستگاه و فایل روتاری برای درمان ریشه دندان باعث پاکسازی و تخلیه بهتر کانال‌های ریشه دندان می‌شود. استفاده از فایل روتاری برای درمان ریشه دندان، مزایای بسیاری به همراه خود خواهد داشت. اولین مزیتی که برای بهره‌مندی از دستگاه روتاری و فایل روتاری تعریف شده است، سهولت استفاده و سرعت‌ عمل بالای آن در درمان ریشه دندان است. علاوه بر این، این روش درمانی باعث افزایش دقت دندانپزشک در طول درمان می‌شود و همچنین انرژی کمتری نیز از وی خواهد گرفت. همچنین به گفته بسیاری از بیماران، استفاده از این روش باعث کاهش دردهای پس از درمان ریشه دندان می‌شود. 

بیشتر بخوانید: انواع مختلف کامپوزیت دندان و بهترین نوع آن

اهمیت استفاده از فایل روتاری در درمان ریشه دندان

فایل روتاری در شکل‌، فرم و جنس‌های مختلفی تولید شده است. هر کدام از جنس‌ها و شکل‌های مختلف فایل روتاری برای درمان خاصی به کار گرفته می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا فایل روتاری مورد استفاده، دقیقاً به شکل و فرم کانال ریشه مورد نظر باشد. انجام چنین کاری موجب بالا رفتن چشمگیر کیفیت و دقت درمان ریشه می‌شود. همچنین سرعت و سهولت عصب کشی دندان را نیز تا حد زیادی افزایش می‌دهد. به کار بردن حرکات دست برای تخلیه کانال‌ها و پاکسازی ریشه در روش سنتی، دقت، زمان و انرژی زیادی را می‌طلبد. این امر باعث ایجاد خستگی در دستان دندانپزشک می‌شود که ممکن است دقت او را کاهش داده و موجب جلوگیری از کسب نتیجه مطلوب شود. بهره‌گیری از فایل روتاری برای درمان ریشه دندان، در به دست آمدن نتیجه مورد نظر تاثیرات بسیاری دارد. هرچند امروزه کمتر دندانپزشکی دیده می‌شود که مطب خود را به دستگاه روتاری مجهز نکرده باشد.

فروشگاه دندانپزشکی دنسیس

انصراف از نظر