شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

با توجه به  نوسانات ارزی، خواهشمند است جهت اطلاع دقیق از موجودی کالاها و همچنین قیمتِ بروز، لطفا قبل از خرید، با کارشناسان فروش، تماس حاصل فرمائید. (۰۹۱۲۴۴۳۸۰۴۴ آقای علی سوری)

رزین کامپوزیت چیست

رزین کامپوزیت چیست

امروزه پزشکان برای ترمیم دندان و همچنین ایجاد طرح لبخند از روش های مختلفی استفاده می کنند. کامپوزیت زرین نیز یکی از روش های ترمیم و ایجاد طرح لبخند به شمار می رود. اگر شما تمایل دارید از این روش استفاده کنید، بهتر است بیشتر با آن آشنا شوید. در ادامه این مطلب دنسیس همراه ما باشید:

 

کامپوزیت رزین مزایا و معایب آن

 

اگر شما نیز از شکل ظاهری دندان هایتان راضی نیستید و به دنبال راه حل این مشکل می گردید، کامپوزیت رزین گزینه بسیار خوبی است. این محصول ترکیبی از مواد پودری، شیشه ای و پلاستیکی بوده که جهت بهبود ظاهر دندان ها، ترمیم دندان های پوسیده، ترمیم دندان های تراشیده، یکنواخت سازی دندان ها و بستن شکاف بین دندان ها استفاده می شود.

 

کامپوزیت رزین در برندهای مختلفی تولید و عرضه می شود. یکی از این برند ها کامپوزیت کولزر بوده که برند کشور آلمان است و در ایران طرفداران خاص خودش را دارد. این برند علاوه بر تولید کامپوزیت کولزر به تولید سایر محصولات بهداشتی نیز می پردازد. در روند درمان کامپوزیت رزین این محصول به صورت لایه لایه روی دندان اعمال شده و توسط یک نور خاص سفت می شوند. پس از سفت شدن پزشک متخصص کامپوزیت را روی دندان قرار داده و سپس آن را صاف و سیقل می دهند.

 

رزین کامپوزیت

 

از مزایای کامپوزیت دندان می توان به مواردی همچون ترمیم آن ها در صورت آسیب دیدن، عدم نیاز به تراشیدن دندان، زیبای بخشیدن و یکنواخت ساختن دندان ها، مدت زمان کوتاه درمان و استحکام بالای آن اشاره کرد. معایب استفاده از کامپوزیت دندان متغیر بوده و به طور کلی می توان به مواردی همچون حساسیت مختصر دندان ها پس از انجام عمل و نیاز به کار شدید از سوی دندانپزشک جهت خوب جا گذاشتن آن اشاره کرد. لازم به ذکر بوده که کامپوزیت دندان ممکن است در صورت در معرض بودن دائم در برابر موادی مانند سیگار، قهوه و الکل دچار لک شود.

 

کامپوزیت کاریزما از معروف ترین برند های کامپوزیت

 

کامپوزیت کاریزما یکی از بهترین برندهای کامپوزیت است که ساخت آلمان بوده و در صنعت دندانپزشکی بسیار کاربرد دارد. کامپوزیت کاریزما در ترمیم پوسیدگی دندان ها کاربرد داشته و فراموش نشود که این محصول از جنس ونیر ساخته شده و برای بستن دیاستم نیز به کار می رود.

 

قابل ذکر بوده که در این محصول ذرات فیلر از جنس باریوم آلومینیوم فلوراید گلس است و همین باعث تطابق رنگ ترمیم با دندان های مجاور می شود. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به استحکام بالا، کیفیت بالا، قابلیت خرید در شیدهای متنوع و استفاده در اسپلینت کردن دندان اشاره کرد. این محصول پس از استفاده برای دوام بالاتر نیاز به مراقبت دارد.

 

مطلب پیشنهادی: دستکش لاتکس

 

کامپوزیت کاریزما از معروف ترین برند های کامپوزیت

 

با دانستن و به کار بردن این مراقبت ها به طول عمر این محصول کمک خواهید کرد. لازم است که از مصرف نوشیدنی های الکلی و گاز دار خودداری کنید. همچنین از خوردن مواد سخت که ممکن است سبب شکستگی کامپوزیت شود، نیز خودداری کنید. حتما از مسواک و نخ دندان برای زدودن و تمیز کردن چربی ها استفاده نمایید.

 

به کار گرفتن این نکات باعث می شود تا کامپوزیت دوام و ماندگاری خود را حفظ کرده و از طول عمر بیشتری برخوردار باشد. پس این نکات را جدی گرفته و به آن عمل کنید. قیمت کامپوزیت کاریزما با توجه به اینکه از کیفیت بالایی برخوردار و ساخت آلمان است نسبت به سایر برند ها بالاتر بوده، با این حال قیمت نهایی بسته به محل و پزشک متخصص متغیر بوده و ثابت نیست.

 

آشنایی با کامپوزیت سارمکو سوئیسی

 

کامپوزیت سارمکو یک برند سوئیسی بوده که محبوبیت خاصی در ایران به دلیل ویژگی هایی مانند پایداری رنگ و خواص فیزیکی مناسب دارد. این برند به دلیل آسانی استفاده آن در بین پزشکان نیز طرفداران زیادی دارد. لازم به ذکر است که این محصول شامل طیف کامل و استاندار رنگی می شود و شامل تنوع در رنگ های مختلف برای کامپوزیت دندان است. یکی از این طیف های رنگی سیستم 16 رنگه ویتا است. این سیستم یکی از معروف ترین سیستم های رنگی در جهان بوده که رنگ های آن به شکل کاملا طبیعی نزدیک به رنگ واقعی دندان است.

 

از دیگر ویژگی های کامپوزیت سارمکو مقاومت و استحکام بالای آن است. این ویژگی در کنار شباهت رنگ آن به دندان ها باعث شده است تا بیشتر پزشکان این برند را به بیماران خود پیشنهاد دهند؛ زیرا با وجود این ویژگی ها کامپوزیت سارمکو یک لبخند طبیعی را به شما هدیه خواهد داد. از دیگر مزایای این محصول می توان به طول عمر بالای آن اشاره کرد، به طور میانگین طول عمر این محصول 5 سال به بالا است. قابلیت شکل پذیری سریع و تنوع در سایه رنگ های این محصول باعث می شود که ترمیم های اساسی دندان بسیار سریع و کاملا طبیعی انجام شوند.

 

آشنایی با کامپوزیت سارمکو سوئیسی

 

با توجه به تنوع بالای این محصول می توان مشکلات مختلف و زیاد دندان ها را برطرف کرد و از استحکام و دوام بالای این محصول مطمئن بود. بنابراین انتخاب این برند می تواند گزینه بسیار مناسبی برای ترمیم دندان و زیبایی لبخند شما باشد.

 

کامپوزیت توکویاما بهترین برند آسیایی

 

کامپوزیت توکویاما یکی از برندهای معروف آسیایی ساخت ژاپن است. این محصول از نوع سوپریونیورسال بوده و برای ترمیم و زیبایی دندان مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت  توکویاما در برابر ساییدگی طی مدت طولانی مقاوم بوده و برای ترمیم دندان های قدامی و خلفی کاربرد دارد. از دیگر مزیت های مهم این محصول که باعث ترجحیت آن نسبت به سایر برندها می شود، تنوع در سایه رنگی آن است. این ویژیگی سبب شده تا شما بتوانید رنگ های مختلف آن را انتخاب و بکار ببرید و در انتخاب رنگ محصول مشکلی نداشته باشید.

 

مزیت های دیگر این برند شامل خاصیت پک شدن عالی، مقاومت بالا در برابر سایش، ثابت ماندن رنگ در دراز مدت، حفظ درخشندگی طولانی مدت، امکان تغیر رنگ آن بسته به شرایط محیط و سرعت بالای درمان می باشد. باید توجه داشته باشید که این محصول در کنار اینکه در برابر سایش مقاوم است و عمر طولانی دارد نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد که باعث ماندگاری بیشتر آن می شود. توجه داشته باشید که نوشیدنی های رنگی نظیر قهوه و نوشابه می تواند در رنگ کامپوزیت تاثیر گذاشته و آن را دچار لکه کند.

 

قیمت این محصول با توجه به نوسانات بازار آن متغیر بوده و دارای قیمت ثابت نیست. اما از آنجایی که این محصول بسیار باکیفیت بوده و ساخت کشور ژاپن است، یکی از گران قیمت ترین کامپوزیت های موجود در بازار شناخته می شود. با این حال قیمت این محصول بسته به درمان شما، پزشک متخصص و محل درمان متقاوت است.

 

بیشتر بخوانید:  خرید بلیچینگ از فروشگاه دندانپزشکی

 

سخن پایانی

 

همان طور که متوجه شدید، کامپوزیت دارای انواع مختلفی است. هر یک از این ها دارای کیفیت و قیمت متفاوتی هستند. امیدواریم از مطالعه این مطالب اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. 

انصراف از نظر