شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

با توجه به  نوسانات ارزی، خواهشمند است جهت اطلاع دقیق از موجودی کالاها و همچنین قیمتِ بروز، لطفا قبل از خرید، با کارشناسان فروش، تماس حاصل فرمائید. (۰۹۱۲۴۴۳۸۰۴۴ آقای علی سوری)

باندینگ و رزین

Filters
باندینگی قوی برای همه نواحی دندانی( دنتین و انامل ) و مورد مصرف در تمامی تکنیک های مختلف ( selfetch, total etch, selective etch) ، که در نهایت، استحکامی قوی و پایدار با حداقل line bond در ترمیم و جلوگیری از حساسیت دندانی را به دنبال دارد.
3,660,000 تومان
دارای ویژگی های توتال اچ و نانو فیلر است ، همچنین قابل استفاده با سمان های رزینی می باشد، که می تواند حساسیت را از سطوح ریشه رفع کند.
2,890,000 تومان
باند GC نسل هشتم یک محصول یونیورسال و بسیار پرکاربرد در ترمیم دندان است
3,490,000 تومان
آماده سازی سریع، استحکام باند بسیار عالی
1,439,000 تومان
قابل استفاده برای دنتین، انامل و ترمیم های مستقیم و غیرمستقیم کامپوزیتی
1,089,000 تومان
باندینگ Kulzer - GLUMA Universal یکی از باند های نسل هشتم می باشد، که برای ترمیم های طولانی مدت بسیار مناسب است. این محصول ترکیبی از پرایمر، باندینگ و ماده ضد حساسیت همراه با اچ است، که به اچیینگ و شستشو نیاز ندارد.
ناموجود
دارای قدرت چسبندگی بسیار بالایی می باشد و برای پرایمر کردن و باندینگ در یک مرحله بسیار مناسب است. این محصول در انامل و دنتین چسبندگی کامل را ایجاد می کند و در قسمت مارجین، عمل آب بندی موثر را انجام می دهد.
1,150,000 تومان
باندینگ نسل 2 - Kulzer برای ترمیم های طولانی مدت گزینه بسیار مناسبی است و همچنین یک adhesive قابل اعتماد و بسیار موثر است . این باندینگ دارای قدرت چسبندگی بسیار بالایی می باشد و برای پرایمر کردن و باندینگ در یک مرحله بسیار مناسب است. این محصول در انامل و دنتین چسبندگی کامل را ایجاد می کند و در قسمت مارجین عمل آب بندی موثر را انجام می دهد.
ناموجود
ماده Kulzer - GLUMA Desensitizer نوعی ماده ی ضد حساسیت است که با رسوب گذاری پروتئین های پلاسما عارضه ی Hypersensitivities را درمان می کند . این محصول از Hema 35% و glutardialdehyde 5% و همچنین آب مقطر تشکیل شده است.
1,690,000 تومان
Iperbond Max یک ادهزیو یونیورسال تک جزئی، سلف- اچ و لایت کیور است که برای باندینگ قابل اعتماد در یک مرحله قابل استفاده است، و امکان باند محکم با عاج و مینای دندان را فراهم می کند.
1,630,000 تومان
باندینگ N Bond شرکت بزرگ ایوکلار یکی از قوی ترین و بهترین باندینگ های دنیا می باشد که استفاده رایجی در کشورهای مختلف دارد . این باندینگ فوق العاده باندینگ نسل 5 میباشد که یک مرحله ای است و لایت کیوربرای میناو عاج است . توتال اچ بوده و مناسب جهت ترمیمهای لایت کیورو دوال کیورکامپوزیت و کامپومر جهت چسباندن ترمیمهای اینله و انله و ونیر فیلر های این باند نانو بوده که لایه نازکی برروی سطح توبول های عاجی ایجاد میکند که موجب استحکام آن شده و بیس اتانول از تبخیر ان جلوگیری میکند.
2,080,000 تومان
سینگل باند سلف اچ E bond LC بیزیکو - Bisico از نسل هفتم باند ها است و قدرت چسبندگی بالا به عاج و مینا دارد و در حجم ۵ سی سی به فروش می رسد.
2,060,000 تومان
باندينگ نسل یونیورسال( نسل هشتم) دوال کیور Bisco - Univesal Primer بهترین محصول برای ترمیم های غیر مستقیم می باشد به طوری که مونومر MDPبا زیرکنیا، آلومینا و سایر فلزات در این نوع ترمیم میباشد. شامل 2 باندینگ 6 میل می باشد.
4,400,000 تومان
باندیگ نسل چهارم دوال کیور Bisco - All-Bond 3 A&B Set باند کامپوزیت به فلز است و می توان از آن برای سمان کردن ترمیم های غیر مستقیم فلز، پرسلن و کامپوزیت استفاده کرد. این محصول شامل 2 بطری 6 میلی می باشد.
5,550,000 تومان
باند مخصوص مینا Bisco - Porcelain Bonding Resin یک باند کاملا هیدروفوب است که می توان از آن برای چسباندن لمینیت های پرسلنی و ترمیم لب پر شدگی های کامپوزیت استفاده کرد. حجم محصول 6 میل می باشد.
1,530,000 تومان
Bisco - All Bond 3 Resin چهار عددی با انواع لایت،دوال و سلف کیور باند میکرو مکانیکال سازگار می باشد و به دلیل وجود اتانول در فرمول جدید آن تعداد لایه های مورد نیاز باندینگ را کاهش داده است. این محصول آب گریز است و به هیچ وجه آب را جذب نمی کند . حجم محصول 4 میل می باشد.
1,800,000 تومان
باندينگ نسل یونیورسال لایت کیور Bisco - All-Bond UNIVERSAL قبل از لایت با آب سازگار است و بعد از لایت کاملا آب گریز است به همین دلیل کیفیت باند و سیل بهتری دارد.این محصول در دو حجم 4 و 6 میل ارائه می گردد.
2,900,000 تومان

مراقبت از دندان‌ها اهمیت زیادی دارد و همواره به رعایت بهداشت دهان و دندان تاکید شده است تا سلامت دندان شما حفظ شود و دندان طبیعی خود را داشته باشید. اما با وجود این توصیه‌های فراوان باز هم پیش می‌آید که به صورت تصادفی و عدم رعایت بهداشت، دندان ترک بخورد و یا خرد شود.

در برخی موارد نیز دندان از حالت طبیعی در آمده که با شیوه و روش‌های مختلفی نطیر باندینگ می‌توان به درمان و اصلاح فرم دندان پرداخت. روش‌ها مختلف بوده و هزینه‌های زیادی هم خواهند داشت.

کامپوزیت و لمینت دندان از جمله مواردی هست که برای اصلاح فرم دندان و اصلاح لبخند انجام می‌شوند. اما روشی آسان‌تر هم برای ترمیم دندان وجود دارد و آن انجام باندینگ است. در این روش دندانپزشک از یک ماده همرنگ دندان طبیعی که با نام کامپوزیت رزین دندان شناخته شده است، استفاده می‌کند تا ظاهر دندان تغییر داده شود و دندان یک دست شود.

 

باندینگ

باندینگ چیست؟

همان‌طور که گفتیم برای ترمیم دندان از روش باندینگ استفاده می‌کنند. در این روش مخلوطی از کامپوزیت رزین که با دندان طبیعی شما هم همرنگ است، استفاده می‌کنند. زمانی که مخلوط ساخته شده دندانپزشک مقداری از آن را برداشته و روی دندان قرار می‌دهد. یک اشعه نوری مخصوص هم برای اتصال کامپوزیت رزین به طور مستقیم روی دندان می‌تابانند.

بعد از این‌که کامپوزیت رزین با موفقیت روی دندان قرار گرفت، دندانپزشک آن را مثل دندان طبیعی صیغل می‌دهد و یا می‌تراشد. یکی از نتایج فوق العاده باندینگ دندان این است که طرح لبخند شما را بهتر می‌کند.

  • در واقع باندینگ دندان روشی رایج برای اصلاح لبخند و زیبایی دندان است که دندانپزشکان آن را به کار می‌برند.
  • انجام باندینگ چه مشکلاتی از دندان را رفع می‌کند؟
  • باندینگ دندان به رفع مشکلات ظاهری دندان مثلا دندان های خرد شده کمک می‌کند.
  • برای سفیدتر شدن و حفظ ظاهر طبیعی دندانی که لکه دار شده و یا رنگ خود را از دست داده است
  • برای حل مشکل ترک دندان
  • با تغییر عرض و ارتفاع دندان، شکل دندان را تغییر می‌دهد
  • شکاف‌هایی که بین دندان وجود دارد را اصلاح می‌کند.
  • با تغییر ظاهر دندان، آن را محکم‌تر می‌کند.
  • برای درمان سوراخی و پوسیدگی دندان هم موثر است.
  • ضرورت استفاده از باندینگ برای زیبایی و آرایش دندان

امروزه ترمیم دندان با باندینگ به منظور زیبایی و آرایش دندان ها انجام می‌شود. این امر دلایل زیادی دارد. اما رایج‌ترین دلیلی که افراد به کار می‌برند، شامل موارد زیر است:

باندینگ دندان علاوه بر این‌که دندان را ترمیم می‌کند به زیبایی آن هم کمک می‌کند، و از آنجایی که هزینه باندینگ مقرون به صرفه و ارزان است، بیمار بدون صرف هزینه زیاد، از این روش برای زیبایی دندان‌هایش استفاده می‌کند.

نتیجه سریع حاصل می‌شود. بیماران مجبور نیستند که برای دیدن نتیجه روی دندان خود هفته‌ها منتظر بمانند. می‌توانند تغییرات ظاهری دندان را بعد از پایان کار باندینگ مشاهده کنند.

در روش باندینگ مراجعه پی در پی نیاز نیست. روش‌های دیگر زیبایی و آرایش دندان مثل روکش‌گذاری با یک جلسه تمام نمی‌شود. باندینگ در یک جلسه کامل شده و تمام می‌شود.

تقریبا می‌توان گفت که این روش بدون درد است. برای گذاشتن کامپوزیت رزین روی دندان، فرد بیمار درد زیادی را متحمل نمی‌شود. این روش برای پر کردن سوراخ شدگی دندان کاربرد داشته و ممکن است که مقداری درد داشته باشد که با داروی بی حسی رفع می‌شود. برای انجام زیبایی این روش دردی نداشته و به داروی بی حسی هم نیازی نخواهد داشت.

استفاده از باندینگ به آماده سازی نیاز ندارد. یعنی لازم نیست که دندانپزشک آماده سازی پیشرفته ای برای انجام باندینگ انجام دهد.

زمان لازم برای انجام باندینگ دندان

باندینگ دندان با صرف چند دقیقه انجام می شود و فرآیندی سریع است. در صورتی‌که لازم باشد چند دندان را با هم ترمیم کنید، به دلیل اینکه لازم است کامپوزیت به هر دندان متصل شود، لازم است که ابتدا دندان تراشیده شود. این فرآیند ممکن است بیشتر طول بکشد.

 

انجام باندینگ

فرآیند انجام باندینگ

آماده سازی:

برای باندینگ دندان لازم به آماده سازی خاصی نیست. مگر این که دندان فرد دچار پوسیدگی شده باشد؛ در این‌صورت برای پرکردن دندان به داروی بی حسی نیاز است تا فرد درد کمتری را حس کند. دندانپزشک از رنگ رزین کامپوزیت که به رنگ طبیعی دندان شما شباهت دارد، استفاده می‌کند.

فرآیند باندینگ:

قبل از انجام باندینگ همانند هر فرآیند دیگری رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از گان جراحی ضروری است. سطح دندان ساییده می شود و از مایع ویژه روی آن گذاشته می‌شود. این اقدامات موجب می‌شود که مواد باندینگ دقیقا روی دندان شما بچسبند. رزین رنگ دندان و بطونه به دندان مالیده می شوند و قالبگیری انجام شده تا به شکل مورد نظر در آید و بعد با نور فرابنفش و یا لیزر به این ناحیه نور تابیده می شود تا مواد سخت شوند.

بعد از سخت شدن مواد دندانپزشک توانایی این را دارد که بهتر آن را شکل دهد و صاف کند. در این صورت دندانپزشک می‌تواند برای هماهنگ شدن درخشندگی دندان ترمیمی با بقیه سطح دندان را پولیش کند.

تکمیل کار:

برای انجام باندینگ هر دندان به 30 تا 60 دقیقه طول میکشد. در این روش از مواد ترمیمی کامپوزیتی به کمک روش های مدرن در دندانپزشکی استفاده می‌شود.

برای انجام تکنیک‌های ترمیمی مانند زیر به باندینگ دندان نیاز است:

باندینگ به ترمیم پوسیدگی ها و ضایعات تروماتیک کلاس I تا VIکمک می‌کند.

برای تغییر شکل ظاهری و تغییر رنگ دندان قدامی هم مفید است.

برای بهبوبد کراون فلزی و کراون PFM  و هم چنین زیر ساهت کراون ها استفاده از باندینگ گزینه خوبی است.

باندینگ می تواند برای پروتز های محافظه کارانی با جایگزینی دندان (FRC bridge)، تقویت داخلی ریشه های شکننده و حساسیت زدایی از سطوح ریشه ای اکسپوز شده هم مفید و کاربردی واقع شود.

کلام آخر

باندینگ کردن مزایا و فواید زیادی دارد که مهم‌ترین آن ترمیم دندان‌های آسیب دیده و زیبایی دندان است. قیمت مقرون به صرفه باندینگ، راحتی در نصب و درد کمی که دارد همگی موجب می‌شود که باندینگ با وجود روش‌های مختلفی که امروزه به وجود آمده هنوز هم جزو اولویت کاربران برای زیبایی دندان باشد.

برای انجام باندینگ دندان از ماده ای به نام رزین کامپوزیت استفاده می شود. این ماده طیف رنگی گسترده‌ای داشته و هم‌چنین در برند‌های مختلفی هم عرضه می‌شود. اگر به دنبال بهترین کیفیت و برند از مواد باندینگ هستید، می‌توانید به سایت مجموعه دنسیس مراجعه کرده و از میان بهترین برند‌های موجود در این مجموعه، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.