شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

با توجه به  نوسانات ارزی، خواهشمند است جهت اطلاع دقیق از موجودی کالاها و همچنین قیمتِ بروز، لطفا قبل از خرید، با کارشناسان فروش، تماس حاصل فرمائید. (۰۹۱۲۴۴۳۸۰۴۴ آقای علی سوری)

روکش دندان چیست

روکش دندان چیست

روکش دندان چیست

روکش دندان چیست ؟ احتمالاً برای شماهم پیش آمده که بر اثر پوسیدگی یا شکستگی دچار دندان درد شده باشید و مورد درمان کانال ریشه دندان قرار گرفته اید.

پس از انجام مراحل درمان کانال ریشه دندان یا به عامیانه عصب کشی، ساختار دندان تضعیف شده و دیگر کارایی قبل را نخواهد داشت.

روکش دندان Dental Crown سرپوش سرامیکی یا فلزی می باشد که برروی دندان ها با تخریب گسترده جهت محافظت از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

البته اگر دندان شما دچار پوسیدگی شدید قرار گیرد با انجام درمان کانال ریشه ممکن است رنگ آن به سیاه تغییر پیدا کند، با استفاده از روکش دندان می توان رنگ سفید را دوباره به آن بازگرداند.

روکش دندان یکی از راه کار هایی است که از قدیم تا به امروز بیشترین استفاده را داشته، البته درصورتی که پزشک متخصص دندان پزشکی تشخیص دهد روکش دندان برای شما مناسب نمی باشد باید از روش دیگری برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید.

 

مزایای روکش دندان

سوال بسیاری از دوستان این است که مزایای روکش دندان چیست و چرا بهتر است از این روش برای محافظت از دندان های استفاده کنیم؟ البته همان طور که گفتیم باید به تشخیص پزشک نیز توجه داشته باشید.

درمان با روکش، در مواردی که تاج دندان دچار تخریب های ناشی از شکستگی، پوسیدگی، بر اثر وارد شدن ضربه دچار تضعیف ساختار دندان شود پس از درمان کانال ریشه، لازم و ضروری می باشد.

مهم ترین مزیت روکش حفاظت از ساختار دندان در برابر شکستگی و نیز حفظ سلامتی بافت های اطراف دندان است به همین این روش بهترین و پرطرفدارترین روش ترمیم دندان می باشد.

باید بدانید هنگامی که دندان های شما مورد درمان کانال ریشه قرار می گیرد، 1 تا 1.5 میلی متر از نسوج دندان تراش می خورد که باعث افزایش اهمیت جلوگیری از پوسیدگی مجدد آن می شود.

 

روکش دندان

 

انواع روکش های دندان

  • روکش های فلزی
  • روکش های سرامیکی

استفاده از هرکدام آن ها مزایا و معایب خود را دارد و پزشک بسته به نظر شما روکش را برای شما نصب می کند

در روکش های فلزی همان طور که از اسم آن معلوم است به رنگ نقره ای می باشد، بنابراین کمی نازیبایی ایجاد خواهد کرد.

اما روکش فلزی بهترین روکش دندان می باشد، زیرا برای نصب این روکش نیازی به تراش زیاد نمی باشد و باعث سایش دندان های مقابل نمی شود.

همچنین روکش های فلزی ماندگاری بسیار بالایی دارند به این خاطر که کاملاً هم اندازه دندان طبیعی ساخته و نصب می شود.

اما در روکش های سرامیکی مهم ترین مزیت، داشتن رنگی هم رنگ دندان طبیعی می باشد که باعث بازگرداندن زیبایی به دندان های شما می شود.

درمقابل مزیت آن معایبی نیز وجود دارد که مهم ترین آن ساختار ضعیف روکش های سرامیکی می باشند، در این صورت امکان پوسیدگی دوباره دندان وجود خواهد داشت.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود، درصورتی که قصد دارید روکش دندان خود را از فروشگاه تجهیزات پزشکی تهیه نمایید برروی لینک کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید: روکش های دندانی و دلایل نیاز به آنها

انصراف از نظر