شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

با توجه به  نوسانات ارزی، خواهشمند است جهت اطلاع دقیق از موجودی کالاها و همچنین قیمتِ بروز، لطفا قبل از خرید، با کارشناسان فروش، تماس حاصل فرمائید. (۰۹۱۲۴۴۳۸۰۴۴ آقای علی سوری)

کامپوزیت ونیر چیست؟

کامپوزیت ونیر چیست؟

کامپوزیت ونیر

به طبع دندان های شکسته و تغییر رنگ یافته در داخل دهان هارمونی زیبایی دندان ها را با مختل روبه رو می کنند. در چنین شرایطی فرد نه تنها زیبایی دندان های خود را از دست می دهد بلکه( در صورت بی توجهی به درمان ) موجب انتقال برخی از بیماری ها به بدن خود خواهد شد. در این میان می توان از درمانی قطعی به نام کامپوزیت ونیر سخن به میان آورد و آن را به بدین صورت شرح داد:

کامپوزیت ونیر درمانی برای دندان های آسیب دیده، ترک خورده، تغییر رنگ یافته و ... می باشد که در طی انجام فرایند آن از ماده ای به نام زرین( همان ماده ای که برای پر کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد) استفاده می شود. زرین ها در یک لایه نازک بر جلوی دندان ها به کار گذاشته شده و دندان ها به همین روش روند بهبود خود را طی فرایند کامپوزیت ونیر طی خواهند کرد. درمان هایی که غالبا توسط کامپوزیت های ونیر صورت می گیرند به اصلاح طرح لبخند شهرت دارند. اما کامپوزیت ونیر دندان چه مشکلاتی از مراجعه کنندگان را حل می کند و در صورت بروز کدام یک از مشکلات دهانی و دندانی می توان برای اجرای ونیر کامپوزیت به دندان پزشک مراجعه کرد؟

در چه صورتی مجاز به انجام کامپوزیت ونیر بر روی دندان هایمان هستیم؟

  • کامپوزیت های دندان بیشتر از هر چیزی بر روی سفید شدن دندان ها تاثیر خواهند گذاشت. در چنین شرایطی طرح لبخند زیباتر شده و دندان های روشن تری را به شما هدیه خواهد داد.
  • کامپوزیت ونیر به منظم شدن دندان های بیماران تاثیر به سزایی خواهد داشت. به طور مثال افرادی که دارای دندان های بلند و کوتاه می باشند برای ایجاد ظاهری منظم و طبیعی می توانند به اعمال این روش درمان( ونیر کامپوزیت) پرداخته و درنهایت مروارید های صاف، یکدست و سفیدی که به ترتیب بر روی دندان ها قرار گرفته است را مشاهده کنند.
  • فاصله ی ایجاد شده بین دندان ها از دیگر مشکلات دندانیست که توسط ونیرهای کامپوزیتی درمان خواهند شد.
  • به واسطه ی کامپوزیت ونیر می توان ساییدگی، ترک، لب پر شدن و تراشیدگی دندان ها را رفع کرده و به دندان ها جان دوباره ای داد.

فرآیند درمانی سریع برای دندان های آسیب دیده با کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر بر خلاف دیگر روش های درمان و زیبا سازی دندان ها در یک مدت زمان کوتاه و غالبا در یک جلسه صورت می پذیرد. البته این را نیز باید در نظر گرفت که در برخی از مواقع بیمار به یک جلسه ویزیت نیاز داشته و بعد از ویزیت اولیه است که می تواند در جلسه ی بعدی تحت درمان قرار بگیرد. در ویزیت اولیه وضعیت دندان های فرد از نظر هماهنگی مورد بررسی قرار میگرند. در جلسه

ی بعد بیمار وارد فاز درمانی خود شده و دندان های خود را به دکتر دندان پزشک خود می سپارد.

 

کامپوزیت ونیر

 

البته قبل از این کار مراجعه کننده دو انتخاب در پیش خواهد داشت و از بین دو روش مستقیم و غیر مسقیم گزینه ی مناسب برای دندان های خویش را( گاها با مشاوره ی دندان پزشک) انتخاب می کند. در روش مستقیم بیمار تنها در یک جلسه ایرادات دندان خود را بر طرف نموده و از مطب دکتر مرخص خواهد شد. اما در روش غیر مسقیم در ابتدا مواد در لایراتورها ساخته می شوند و سپس در اختیار دکتر دندان پزشک برای جاسازی آن ها در دهان بیمار قرار داده می شوند. کامپوزیت ونیر غیر مستقیم زیبایی بیشتر، استحکام و ماندگارتری بالاتری را داشته و زمان بر بودن آن ها به دکتر دندان پزشک شما بستگی خواهد داشت. تبحر بالا سرعت کار را افزایش داده و باعث می شود که کار کامپوزیت شما زودتر به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع ایمپلنت دندان

در روش مستقیم کامپوزیت ونیر، زرین ها یا به عبارتی پر کننده های دندان توسط دندان پزشک متخصص به صورت مستقیم بر روی دندان های شما به کار گذاشته می شوند (بدون اینکه لازم به ساخت آن ها در آزمایشگاه باشد ). دندان پزشک لایه های مختلفی از مواد را بر روی دندان ها گذاشته و به آن ها شکل و فرم می دهد (درست همانند کار مجسمه سازی ). هر لایه از مواد توسط نور مخصوص دستگاه لایت کیور سخت شده و به دندان ها باند می شوند. در این مرحله است که دندان پزشک متخصص شما کار ظریف و دقیق خود را به نمایش خواهد گذاشت.

 

متخصصان دندان پزشک رنگ هایی را برای اعمال کامپوزیت ونیر بر روی دندان ها انتخاب می کنند که بیشترین هارمونی را با دندان های شما داشته باشد. اما برای اینکه مطمئن شوید رنگ انتخاب شده تطابق بالایی با سلیقه شما را دارد می توانید با پزشک خود مشورت کرده و شما نیز در انتخاب رنگ مورد علاقه ی دندانتان هنگام لبخند سهیم باشید.

 

 

طول عمر یک کامپوزیت ونیر چقدر است؟

طول عمر کامپوزیت ونیر به عوامل مختلفی مانند مواد استفاده شده و تبحر دندان پزشک بستگی دارد. مسلما در صورتی که مواد درجه یک تحت نظر یک متخخص دندان پزشک در دندان های فرد به کار گرفته شوند شاهد برقراری هر چه بیشتر و یا طول عمر و ماندگاری کامپوزیت ونیر خواهیم بود. کامپوزیت های نانو با جمع آوری ذرات خالص و بهترین مولکول های مواد مورد استفاده در کامپوزیت های ونیر ساخته شده اند که طبیعتا استحکام و مقاومت چند برابری را به دندان های بیمار خواهند بخشید. مواد مرغوب پوسیدگی و جدا شدن ونیر کامپوزیت در دندان های فرد به حداقل میزان خود رسانده و استقامت بالایی را در دندان های بیمار مراجعه کننده ایجاد خواهند کرد.

 

عمر ونیر کامپوزیت معمولا در حدود بین 7 تا 10 سال می باشد. باید به این موضوع واقف باشید که پوسیدگی های دندان هیچ ارتباطی به کامپوزیت ونیر اجرا شده در دندان های شما را ندارند و ممکن است است دندان های شما در صورت سهل انگاری در مراقبت دچار آسیب شده و به ترمیم نیاز داشته باشند. البته در صورتی که کامپوزیت ونیر دچار آسیب دیدگی شد می توان به راحتی تحت نظر دندان پزشک متخصص آن را ترمیم کرد.

بیشتر بخوانید: نیازهای پزشکی، دنیای وب و فروشگاه دندانپزشکی دنسیس

طیف رنگی گسترده در کامپوزیت ونیر

شاید دلیل محبوبیت بالای کامپوزیت ونیر این است که دست مراجعه کنندگان را برای انتخاب رنگ مورد علاقه دندانشان باز گذاشته است. خیلی از افراد به واسطه ی همین ویژگی( گستره ی بالای رنگ) به سمت کامپوزیت گرایش بالایی پیدا کرده و در صدد انجام آن بر می آیند. اما در خصوص رنگ کامپوزیت های دندانی باید به این نکته نیز واقف بود که اصلاح طرح لبخند بر اساس معیارهای خاصی صورت پذیرفته و ویژگی های فردی در این خصوص تاثیر گذار می باشند. جنسیت افراد، سن، رنگ پوست از جمله مسائلیست که در انتخاب رنگ مناسب دندان تاثیر گذار می باشد.

اصولی ترین روش ممکن برای انتخاب مناسب ترین رنگ ها این است که قبل از شروع درمان دندان پزشک خود را از انتظارات خود مطلع نمایید تا آن ها بتوانند مطابق با معیارهای موجود بهترین رنگ کامپوزیت ونیر را روی دندان های شما اعمال کنند.

انصراف از نظر